UTA plande nieuwe buslijnen.Bewoners van Avenues maken zich zorgen over veiligheid, woningwaarden

2022-05-22 00:51:40 By : Mr. dent bu

(Leah Hogsten | The Salt Lake Tribune) Een Utah Transit Authority-bus rijdt oostwaarts op 3rd Avenue in M ​​Street, vrijdag 13 mei 2022. UTA verandert verschillende busroutes in en rond de Avenues en sommige leden van de gemeenschap protesteren door middel van flyers en op sociale media.Alex Cragun zag de flyer voor het eerst op zijn Neighborhood-app.Iemand heeft het per post ontvangen en gedeeld met de app voor sociale netwerken, die mensen in hun directe gemeenschap met elkaar verbindt.De flyer toonde UTA's nieuwe busrouteplannen voor de Avenues in Salt Lake City, die op 7 augustus van kracht worden.“Nieuwe busroute heeft gevolgen voor jou!”meldde de onofficiële flyer.Het vermeldde zorgen die men zou verwachten, zoals drukkere straten en meer lawaai.En een paar misschien niet, inclusief dat de nieuwe routes de woningwaarde zouden verlagen en dat bussen "dakloze inwoners" naar het gebied zullen brengen.Cragun, die zijn interesses omschrijft als 'muziek, openbaar beleid, politiek en vervoer' op het socialemedianetwerk, was overstuur.En hij deelde de flyer op Twitter.Respondenten uitten hun frustratie over mensen in de Avenues die een NIMBY-houding ("niet in mijn achtertuin") hebben.“Mijn buren zijn echt zo gênant.Er lijkt iets vreselijks te gebeuren op de hoogte van 11th Ave', schreef iemand.Cragun zei dat er "veel onnauwkeurige en onjuiste beweringen" in de flyer staan, en dat mensen het openbaar vervoer al tientallen jaren als tweederangs beschouwen."Mensen die gebruik maken van het openbaar vervoer, of dat nu uit noodzaak of uit een gewetensvolle beslissing is, worden vaak gezien als minder dan of adolescent," zei hij.Mijn buren zijn echt zo gênant.Er lijkt iets vreselijks te gebeuren op de hoogte van 11th Ave.— Ashley S. Weitz (@AshleySWeitz) 10 mei 2022Mijn buren zijn echt zo gênant.Er lijkt iets vreselijks te gebeuren op de hoogte van 11th Ave.Maar Laurie Holland, een inwoner van Avenues die hielp bij het maken van de flyer, zei dat ze helemaal niet tegen de bus is - sterker nog, ze heeft jarenlang met de bus gereden.Ze zei dat haar grootste zorg is dat haar buurt niet voldoende op de hoogte was van de veranderingen.De andere punten van de flyers - zoals huisvestingswaarden of dakloze activiteiten - zijn door anderen toegevoegd en vertegenwoordigen niet haar eigen opvattingen, zei Holland.“Ik vond dat, als iemand die pleit voor democratie, open overheid [en] transparantie, als je een grote verandering gaat doorvoeren... ," ze zei.De Utah Transit Authority hield een open commentaarperiode van 30 dagen van 2 maart tot 1 april.UTA's Manager Service Planning Eric Callison zei dat UTA drie keer per jaar wijzigingen in de service- en werknemerscontracten doorbrengt, meestal in april, augustus en december, maar dat het probeert om in augustus grote veranderingen door te voeren.'We proberen je gemeenschap op geen enkele manier te schaden,' zei Callison."We proberen tegemoet te komen aan de behoeften van de mensen die in dit gebied afhankelijk zijn van onze transitdiensten."Tijdens de recente openbare commentaarperiode ontving UTA zowel positieve als negatieve input over de nieuwe Avenues-routes, zei hij.Een aantal van die opmerkingen had betrekking op 'elke straat behalve de mijne', zei hij.Die opmerkingen kunnen moeilijk zijn, zei Callison, want wat UTA ook doet, de bewoners van de ene of de andere straat zijn ongelukkig."We hebben zeker... contact opgenomen met personen die dit soort klachten hebben ingediend", zei hij."Een deel ervan is een educatief stuk om mensen te laten weten dat transit niet constant aanwezig zal zijn."Dit is niet de eerste keer dat UTA dergelijke pushback krijgt bij het overstappen op openbaar vervoer in een wijk.Maar hij hoopt dat mensen zich herinneren dat de Avenues honderden bussen per dag ziet, en dat de nieuwe diensten de buurt ten goede zullen komen.Chris Wharton, lid van de gemeenteraad van Salt Lake City, die District 3 vertegenwoordigt, waartoe ook de Avenues behoren, heeft ook opmerkingen ontvangen over de komende veranderingen – bijna 100 via e-mail, zei hij, en bijna allemaal waren ze tegen de nieuwe busroutes.Hij zei te begrijpen waarom zijn kiezers bezorgd zijn (hoewel hij benadrukte dat hij niet de bevoegdheid heeft om UTA tegen te houden)."Niemand wil erachter komen dat er iets komt... dat precies in je voortuin of in de straat voor je huis zal zijn, en het gevoel hebben dat de beslissing al is genomen," zei Wharton."Ik denk dat dat het stuk is waar ik me het meest zorgen over maak namens mijn bewoners."UTA-functionarissen zijn uitgenodigd voor de bijeenkomst van de Greater Avenues Community Council op 1 juni om 18.30 uur in de Corinne en Jack Sweet Library, waar ze met bewoners zullen praten over de komende veranderingen.Maar de formele reactietermijn is gesloten.Holland zegt echter dat haar buurt niet voldoende op de hoogte is gesteld van de commentaarperiode: "Blijkbaar was de enige manier waarop u over de openbare commentaarperiode hoorde, een bulletin dat u kreeg als u een buschauffeur bent."Ze zei dat zij en andere leden van de gemeenschap een "compromisvoorstel" hebben gemaakt dat ze tijdens de bijeenkomst aan UTA zullen presenteren, waarin ze vragen om minder bussen voor kortere perioden van de dag.Ze is niet optimistisch dat de gemeenschapsbijeenkomst de routes zal veranderen."Mijn doel op dit moment is om een ​​kwestie bekend te maken waarin onvoldoende openbaar commentaar werd geleverd", zei Holland."Ik ben beledigd dat [de] regering beslissingen neemt zonder mensen de kans te geven om mee te denken."(Utah Transit Authority) De nieuwe busroutes van UTA gaan in augustus in, maar sommige bewoners van Avenues maken zich zorgen over wat een toename van bussen met hun buurt zal doen.De nieuwe plannen zullen Route 6 (met inbegrip van South Temple, N Street en 6th Ave.) vervangen door Route 209: dienst naar het centrum met noord/zuid-verbindingen.UTA introduceert ook Route 1, die het centrum van Salt Lake City en de Universiteit van Utah verbindt via South Temple Street.Callison zei dat UTA bezig is met het bepalen van de ideale plaatsen voor bushaltes, met name voor ouderen en mensen met een handicap.Belangrijke bestemmingen langs de nieuwe Avenues-routes zijn het LDS Hospital en de Smith's op de hoek van 6th Ave. en E Street.Bussen rijden elke 15 minuten, in vergelijking met de huidige routes die elke 15 minuten tot elke 30 tot 60 minuten rijden.Callison zei dat de 15 minuten tussen de bussen veel langer lijken dan ze klinken.Hij zei ook dat de bussen van UTA schone dieselbrandstof gebruiken of elektrische voertuigen zijn.(Leah Hogsten | The Salt Lake Tribune) Een bus van de Utah Transit Authority rijdt naar het westen op 6th Avenue, vrijdag 13 mei 2022. UTA verandert verschillende busroutes in en rond de Avenues en sommige leden van de gemeenschap protesteren via folders en op sociale media. media."Dit beeld dat mensen kunnen hebben van een bus die wegrijdt met een zwarte rookwolk erachter, is echt niet waar sinds ongeveer de jaren tachtig," zei Callison.Jacqueline Anderson, inwoner van Avenues, zei dat haar grootste zorg over de nieuwe busroutes betrekking heeft op veiligheid.Ze zei dat mensen die naar het nabijgelegen Smith's lopen E Street moeten oversteken, en auto's die E afrijden halen soms 80 kilometer per uur.Wanneer bestuurders de dode hoek van de heuvel bereiken, zien ze voetgangers soms niet op tijd, zei ze.Als UTA ​​bussen aan die mix toevoegt, "denk ik dat mensen zullen sterven", zei Anderson.E Street is breder dan andere noord/zuid-straten in de Avenues, waardoor bussen veilig in tegengestelde richtingen kunnen passeren, volgens UTA, en Callison zei dat de buschauffeurs van UTA zijn opgeleid om op voetgangers te letten.Doneer nu aan de redactie.The Salt Lake Tribune, Inc. is een 501(c)(3) openbare liefdadigheidsinstelling en bijdragen zijn fiscaal aftrekbaarMeld een gemiste krant door een e-mail te sturen naar subscribe@sltrib.com of door te bellen naar 801-237-2900Voor vragen of opmerkingen over e-editie kunt u contact opnemen met de klantenservice 801-237-2900 of een e-mail sturen naar subscribe@sltrib.comsltrib.com © 1996-2022 De Salt Lake Tribune.Alle rechten voorbehouden.